İngiltere Başbakanı Keir Starmer, görevinden ayrılacağını duyurdu. Yapılan resmi açıklamaya göre Starmer, hem başbakanlık makamından hem de İşçi Partisi liderliğinden istifa edeceğini bildirdi.
Londra merkezli gelişme, siyaset dünyasında geniş yankı uyandırdı. Keir Starmer tarafından yapılan duyuru ile birlikte İngiltere'deki yönetim sürecinde kritik bir döneme girildiği belirtiliyor.
İstifa kararı, mevcut hükümet yapısı ve parti içi dengeler açısından önemli bir dönüm noktası olarak değerlendiriliyor. İşçi Partisi yönetiminde yeni bir sürecin başlaması bekleniyor.
Söz konusu açıklamanın ardından, hükümetin yeni dönemdeki yol haritasına ilişkin detayların netleşmesi bekleniyor. Başbakanlık makamının nasıl doldurulacağına dair süreçlerin takip edilmesi öngörülüyor.