Osmaniye'de bir işletmeden temin edilen pasta ve kremalı tatlıların tüketilmesinin ardından, gıda zehirlenmesi şüphesiyle toplam 53 kişi sağlık kuruluşlarına başvurdu.
Osmaniye Valiliği tarafından yapılan resmi açıklamaya göre, söz konusu işletmenin şubelerinden alınan ürünlerin tüketilmesiyle rahatsızlanan vatandaşlar üzerine ilgili kurumlarca derhal inceleme başlatıldı. İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ekipleri, işletme ve imalathane bünyesinden gerekli numuneleri alarak analiz edilmek üzere yetkili laboratuvarlara sevk etti.
Hastanelere başvuran 53 kişiden 25'inin tedavileri tamamlanarak taburcu edildiği, 28 kişinin ise sağlık kuruluşlarındaki tedavi süreçlerinin devam ettiği bildirildi. Olayla ilgili yürütülen soruşturma kapsamında gözaltına alınan ve adliyeye sevk edilen 2 şüpheli, adli kontrol şartıyla serbest bırakıldı.
Osmaniye Valisi Mehmet Fatih Serdengeçti, sosyal medya hesabı üzerinden yaptığı paylaşımda süreci takip ettiklerini belirterek, "Vatandaşlarımızın sağlığı ve güvenliği, kamu hizmetinin en temel mesuliyetidir. İlimizde bir işletmeden kaynaklı yaşanan gıda zehirlenmesi şüphesine ilişkin süreç, ilgili kurumlarımızın eşgüdümünde bütün yönleriyle takip edilmekte olup, hayati tehlikesi olan vatandaşımız bulunmamaktadır. Olaydan etkilenen tüm hemşehrilerimize geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum" ifadelerini kullandı.