British Journal of Sports Medicine bünyesinde yayımlanan yeni bir araştırma, iş yerinde uzun süre hareketsiz kalmanın sağlık üzerindeki olumsuz etkilerine dikkat çekiyor. Uzmanlar, sürekli oturarak çalışmanın aşırı kilo, kalp hastalıkları ve tip 2 diyabet riskini artırdığını belirtiyor.
Columbia University tarafından gerçekleştirilen çalışma kapsamında, 11.000'den fazla ABD'li çalışan incelendi. Araştırma süresince katılımcıların yorgunluk, ruh hali ve iş performansı düzeyleri takip edildi. Yapılan testler sonucunda, her saat başı yapılan beş dakikalık kısa yürüyüşlerin, yani "hareket atıştırmalıklarının", verimliliği düşürmeden refahı artırdığı saptandı.
Araştırmanın baş araştırmacısı Keith Diaz, yetişkinlerin uyanık oldukları sürenin dörtte üçünü hareketsiz geçirdiklerini ifade etti. Diaz, her saat başı beş dakikalık bir yürüyüş molası vermenin ruh halini iyileştirmek ve yorgunluğu azaltmak için yeterli olduğunu ve bu yöntemin uygulanabilir bulunduğunu dile getirdi. Ayrıca bu molaların dikkat, bellek ve yürütücü işlevleri de geliştirdiği kaydedildi.
British Heart Foundation bünyesinde görev yapan kıdemli kardiyak hemşire Emily McGrath ise araştırmanın bulgularını olumlu karşıladı. McGrath, basit hareket eklemelerinin genel sağlığı iyileştirebileceğini ancak çalışmanın öz bildirime dayalı ve kısa vadeli olması nedeniyle kalp sağlığı üzerindeki etkilerinin kesinleşmesi için daha uzun süreli araştırmalara ihtiyaç duyulduğunu vurguladı.