Özel sağlık kuruluşlarında görev yapan hekimlerin 1 Haziran itibarıyla 4/a sigorta statüsüne geçiş yapması, tıp dünyasında yeni bir tartışmayı beraberinde getirdi. Bazı özel hastane yönetimlerinin, hekimlerin katıldığı bilimsel faaliyetlere yönelik yeni bir uygulama başlattığı iddia edildi.
Hastaneler tarafından gönderilen yazılı talimatlarla, hekimlerin mesleki gelişim süreçleri kapsamında katıldığı ulusal ve uluslararası kongre, sempozyum ile kurs sürelerinin, anayasal bir hak olan yıllık ücretli izinlerden düşülmesi kararlaştırıldı. Söz konusu uygulama, hekimler tarafından bir hak kaybı olarak nitelendiriliyor.
Hekimler, tıp alanındaki güncel gelişmeleri takip etmenin bir dinlenme faaliyeti olmadığını, aksine hasta güvenliği açısından mesleki bir zorunluluk olduğunu ifade ediyorlar. Bilimsel toplantıların yıllık izin kapsamında değerlendirilmesine karşı tepkiler devam ediyor.
Türk Tabipleri Birliği (TTB) Özel Hekimlik Kolu Yürütme Kurulu Başkanı Dr. Güray Kılıç, konuya ilişkin yaptığı açıklamada kongrelerin niteliğine vurgu yaptı. Kılıç, şu ifadeleri kullandı:
"Kongreler turistik geziler değil. Hekimlerin kendi alanlarındaki son gelişmeleri takip ettiği, yeni tedavi yaklaşımlarını öğrendiği, bilimsel tartışmalara katıldığı platformlar. Hastalara daha iyi hizmet sunabilmek için bu toplantılarda bulunmaları gerekiyor"