Siirt ilinde, bir rögar kapağından sızan suyu içtikleri ileri sürülen 32 küçükbaş hayvanın telef olduğu bildirildi.
Olay, merkez Doluharman köyü mevkisinde meydana geldi. Hayvanlarını otlatmak için bölgede bulunan göçerler, dönüş yolunda hayvanların rögardan sızan suyu tüketmesiyle rahatsızlandıklarını fark ederek durumu jandarma ekiplerine bildirdi.
İhbar üzerine bölgeye Jandarma, İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ile Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü ekipleri sevk edildi. Hayvanların ölüm nedeninin kesin olarak belirlenebilmesi amacıyla yetkililer tarafından gerekli numuneler alındı.
Mağduriyetlerini dile getiren göçerlerden N.İ., hayvanların telef olmasından dolayı büyük üzüntü yaşadıklarını ifade ederek, konuya ilişkin gerekli incelemelerin yapılmasını talep etti. Bir diğer göçer olan H.K. ise hayvanların zehirlendiğini gözlemlediklerini ve vakit kaybetmeden yetkililere bilgi verdiklerini aktardı.