Devrimci Emekliler Sendikası Samsun Şubesi ve Atakum Şubesi, gerçekleştirilecek olan yürüyüş ve basın açıklaması öncesinde bir duyuru yaptı. Mecidiye girişindeki Atatürk Müzesi önünde toplanan grup, emeklilerin ekonomik durumuna dikkat çekti.
Basın açıklamasını okuyan Devrimci Emekliler Sendikası Atakum Şube Başkanı Tacettin Aydın, bir haftadır Samsun merkezinde ve Atakum ilçesinde saha çalışmaları yürüttüklerini belirtti. Yapılan çalışmalarda emeklilerin yaşadığı ekonomik zorluklara tanıklık edildiği ifade edildi. T.A., saha çalışmaları kapsamında binlerce bildiri dağıtıldığını ve emeklilerin yaşam koşullarının gözlemlendiğini dile getirdi.
Saha çalışmalarında karşılaşılan tabloya değinen T.A., pazar yerlerinde ve sokaklarda ekonomik sıkıntı çeken pek çok emekliyle görüşüldüğünü aktardı. Emekli aylıklarının temel ihtiyaçları karşılamakta yetersiz kaldığı, kira ve sağlık giderleri gibi konularda ciddi sorunlar yaşandığı kaydedildi. Ayrıca, 28 Haziran-4 Temmuz tarihlerinin Emekliler Haftası olduğu hatırlatılarak, mevcut koşullarda kutlama yerine hak arama mücadelesinin ön planda olduğu vurgulandı.
Temmuz ayında açıklanacak emekli zamlarına ilişkin beklentilerin paylaşıldığı açıklamada, konuşulan oranların yoksulluğu gidermeye yetmeyeceği savunuldu. Sosyal Güvenlik Kurumu'nun aylık bağlama sisteminin yeniden düzenlenmesi talebi iletildi. Bu süreçte emekli aylıklarının en az yüzde 50 oranında artırılması gerektiği belirtildi. Tüm emekliler, yarın saat 17.30'da Çiftlik Caddesi üzerindeki Şehir Kulübü önünde yapılacak yürüyüşe davet edildi.