🇺🇸 USD 46,62₺ ▲0.19%
🇪🇺 EUR 53,07₺ ▲0.22%
🥇 ALTIN 6.053₺ ▼0.08%
BTC 2,83M₺ ▼1.96%
26 Haziran 2026, Cuma |
Gündem

Madenciler Eylemi Sonlandırdı: Uzlaşma Sağlandı

İçişleri Bakanlığı, Ankara'da Doruk Madencilik işçilerinin alacakları için sürdürdüğü eylemin, işverenle varılan uzlaşma sonucu sona erdiğini bildirdi. Bakanlık, işçilere ek ödemeler yapıldığını ve haklarının yakın zamanda ödeneceğini duyurdu.

İmza: Manşet Ajans Gündem Servisi Yayın: 👁 1,396
Madenciler Eylemi Sonlandırdı: Uzlaşma Sağlandı

İçişleri Bakanlığı, Ankara'da alacaklarının ödenmesi talebiyle eylemlerini sürdüren Doruk Madencilik işçileri ile işveren arasındaki görüşmelerin uzlaşmayla sonuçlandığını duyurdu.

Ankara'da Doruk Madencilik işçileri, İçişleri Bakanlığı koordinasyonunda işverenleriyle bir araya geldi. Toplantı sonrası yapılan açıklamada, tarafların uzlaşmaya vardığı ve işçilerin eylemi sonlandırdığı belirtildi.

Çalışma Bakanlığı'ndan yapılan açıklamada, Doruk Madencilik çalışanlarına daha önce ödenen 36 milyon TL'ye ek olarak 60 milyon TL daha firma tarafından işçi hesaplarına yatırıldığı bildirildi.

Bağımsız Maden İş Sendikası Başkanı Çakır, işçilerin haklarının 15 gün içinde hesaplarına yatırılacağını belirtti. Sendika Örgütleme Uzmanı Aksu, eylemin sona erdiğini ve tüm işçilerin haklarını alacağını ifade etti. Bağımsız Maden İş Sendikası Avukatı ise ödemelerin Mayıs ortasını aşmayacak şekilde yapılacağını ve üç bakanlıktan garantörlük alındığını söyledi.

Doruk Madencilik işçileri, aylarca ödenmeyen ücret alacaklarının tahsili, haksız çıkış alanlara tazminat ödenmesi, ücretsiz izin uygulamasının kaldırılması, güvenli çalışma ortamının sağlanması, işten çıkarılanların işe iadesi ve madenin kamulaştırılması talepleriyle eylem başlatmıştı.

İlgili Haberler

📊 Döviz Kurları
🇺🇸 USD
46,6222₺ ▲0.19%
🇪🇺 EUR
53,0712₺ ▲0.22%
🇬🇧 GBP
61,5026₺ ▲0.08%

Hava Durumu

☀️
27.5°C
Açık
Hissedilen
29.8°
Min/Max
22°/31°
Nem
59%

♈ Günün Burçları

25 Haziran 2026