İsrail hükümet yetkilileri, ABD ile İran arasında sağlanan mutabakat zaptına rağmen, Lübnan'ın güneyinde oluşturulan "güvenli bölge" şeridindeki askeri varlıklarını sürdüreceklerini duyurdu.
İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu, Savunma Bakanı Yisrael Katz ve Genelkurmay Başkanı Eyal Zamir tarafından yapılan ortak yazılı açıklamada, operasyonların devam edeceği belirtildi. Söz konusu toplantıya İsrail ordusunun Kuzey Cephesi Komutanı Tümgeneral R.M. da katılım sağladı. Yapılan açıklamada, terör altyapısının imhası ve vatandaşların güvenliğinin sağlanması amacıyla bölgedeki varlığın korunacağı vurgulandı.
Başbakan Netanyahu ve Genelkurmay Başkanı Zamir, İsrail vatandaşlarının ve askerlerinin güvenliğinin her zaman en üst öncelik olacağını ifade ettiler. Bu süreçte güvenlikten herhangi bir taviz verilmeyeceği kararlılıkla kaydedildi.
İsrail Ordu Radyosu, bu açıklamanın İsrail siyasetinde ordunun hareket kabiliyetine yönelik kısıtlamalarla ilgili endişeleri yansıttığını belirtti. Öte yandan, İsrail Kanal 13 televizyonu, ABD tarafından sağlanan sınırsız hareket yetkisinin sona ermiş olabileceğine dair iddiaları gündeme taşıdı. İsrail, 2023 yılından bu yana Lübnan sınırında, Gazze'deki yapıya benzer bir tampon bölge oluşturarak sınır hattını Lübnan içlerine doğru 10 kilometre genişletmiş durumda.