İran Devrim Muhafızları Ordusu (DMO), Körfez bölgesinde bulunan ABD üslerine yönelik misilleme amaçlı saldırılar gerçekleştirildiğini kamuoyuna duyurdu. İran devlet televizyonu aracılığıyla yapılan resmi açıklamada, saldırıların gerçekleştirildiği bilgisi paylaşıldı.
Yapılan açıklamada, ABD'nin İran'a yönelik gerçekleştirdiği son saldırılara karşılık verildiği belirtilirken, gerilimin tırmanabileceğine dair uyarılar yapıldı. DMO tarafından yapılan resmi bildirimde, "Saldırganlık tekrarlanırsa vereceğimiz karşılık bundan daha kapsamlı olacaktır" ifadesine yer verildi.
Açıklamanın devamında, Washington yönetiminin daha önce varılan mutabakatın hükümlerini ihlal ettiği öne sürüldü. ABD'nin anlaşmaya uymadığı ve taahhütlerini yerine getirmediği vurgulanan metinde, bölgedeki askeri hareketliliğe dikkat çekildi. Söz konusu saldırı iddiaları henüz Körfez ülkeleri tarafından teyit edilmedi.
Bölgedeki gerilim, ABD ordusunun Hürmüz Boğazı'ndaki bir ticari gemiye yapılan saldırıya misilleme olarak İran'daki bazı hedefleri vurduğunu duyurmasıyla tırmanmıştı. İran Meclisi Ulusal Güvenlik ve Dış Politika Komisyonu Başkanı İbrahim Azizi, ABD'nin müzakereler sürecinde saldırı gerçekleştirdiğini belirterek, ateşkes ihlalinin sonuçları olacağını ifade etmişti.