Fenerbahçe'de teknik direktörlük görevine dönen İsmail Kartal, yeni sezon öncesinde kadro yapısını yeniden şekillendirmek amacıyla kapsamlı bir operasyon hazırlığı içerisindedir. Aziz Yıldırım'ın başkanlık görevine başlamasının ardından kulüpte değişim süreci hız kazanırken, mevcut oyuncu sayısının yüksekliği nedeniyle bir tasfiye süreci öngörülmektedir.
Kadro Sayısı 45 Kişiye Ulaşabilir
Kiralık sözleşmeleri tamamlanan oyuncuların takıma dönmesiyle birlikte sarı-lacivertli ekibin mevcut oyuncu sayısı 39'a yükselmişti. Golcü oyuncu Vedat Muriqi'nin de katılımıyla bu sayı 40'a ulaşırken, yönetimin transfer döneminde yapacağı en az 5 yeni takviye ile toplam oyuncu havuzunun 45 kişiye çıkması beklenmektedir.
TFF Kuralları Gereği 17 İsimle Yollar Ayrılacak
Türkiye Futbol Federasyonu (TFF) tarafından belirlenen 28 kişilik resmi kadro bildirim zorunluluğu, Fenerbahçe yönetimini geniş çaplı bir ayrılık sürecine yöneltmektedir. Teknik heyet ve yönetim tarafından yapılan planlamalar doğrultusunda, en az 17 futbolcu ile yolların ayrılması hedeflenmektedir. Operasyon kapsamında; mali yükü yüksek olan, performans beklentilerini karşılamayan ve teknik direktörün planlamasında yer almayan isimlere öncelik verileceği belirtilmiştir.
Ayrılık Süreçleri İçin Temaslar Başlatıldı
Kulüp yetkililerinin, ayrılması planlanan oyuncuların menajerleriyle görüşmelere başladığı ve ayrılık süreçlerini hızlandırmak adına çalışmalar yürüttüğü ifade edilmektedir. Fenerbahçe yönetiminin, yeni sezonun ideal kadro yapısını en geç 14 Ağustos tarihine kadar netleştirmeyi amaçladığı kaydedilmiştir. İsmail Kartal'ın da bu tarihe kadar oyun sistemine uygun nihai kadroyu kurarak sezona hazır hale gelmesi hedeflenmektedir.