Birleşik Krallık Başbakanı Keir Starmer, hem hükümet görevinden hem de İşçi Partisi liderliğinden ayrılacağını resmen açıkladı. Yapılan resmi açıklamada, istifa kararının partinin geleceği ve ülkenin yönetimi açısından alındığı belirtildi.
Keir Starmer, yaptığı konuşmada iki yıl önce göreve geldiği dönemi değerlendirdi. Siyasi ve ekonomik zorluklarla dolu bir süreçten geçildiğini ifade eden Starmer, İşçi Partisi'ni yeniden güçlendirdiklerini ve ekonomide büyüme sağladıklarını vurguladı. Konuşmasında, sağlık sistemindeki bekleme listelerinin azaltılması ve savunma harcamalarının artırılması gibi önemli kazanımlara değinildi.
İstifa sürecine ilişkin teknik detaylar da paylaşıldı. Starmer, kararını bildirmek üzere Kral ile görüştüğünü belirtti. İşçi Partisi Ulusal Yürütme Komitesi'nden yeni lider seçimi için bir takvim oluşturulması talep edildi. Adaylık sürecinin 9 Temmuz'da başlaması ve yaz tatili dönemine kadar tamamlanması planlanıyor.
Yeni lider belirlenene kadar Başbakanlık görevini sürdüreceğini kaydeden Starmer, gücün düzenli bir şekilde devredilmesi için her türlü çabayı göstereceğini ifade etti. Görevi devralacak isme tam destek vereceğini belirten Starmer, konuşmasını ailesine teşekkür ederek sonlandırdı.