Kahramanmaraş'taki Güneşevler Mahallesi'nde bulunan Bad-ı Saba Konutları'nın yıkılmasına ilişkin yürütülen soruşturmada yeni bir aşamaya geçildi. 6 Şubat depremlerinde A ve C bloklarının yıkılması sonucu 42 kişinin yaşamını yitirdiği olayla ilgili olarak iki kamu görevlisi hakkında dava açıldı.
İhmal İddiaları ve Hapis İstemi
Kahramanmaraş Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından tamamlanan soruşturma kapsamında, Dulkadiroğlu Belediyesi İmar ve Şehircilik Müdür Vekili A.Ö. ile İmar ve Şehircilik Müdür Yardımcısı S.B. hakkında iddianame hazırlandı. Şüphelilerin, 'bilinçli taksirle birden fazla kişinin ölümüne ve yaralanmasına neden olma' suçlamasıyla 22 yıl 6 aya kadar hapis cezası ile yargılanmaları talep ediliyor.
Yargılama Süreci ve Dosya Birleştirme
Hazırlanan iddianamede, söz konusu görevlilerin zemin etüt raporlarını onayladıkları ve yapı ruhsatlarını düzenledikleri belirtildi. Mevzuat hükümlerine aykırı projeler için uygunluk kararı verdikleri ve görevlerindeki ihmaller nedeniyle binanın yıkılmasına sebebiyet verdikleri ileri sürüldü. Türkiye'nin deprem kuşağında yer aldığı gerçeğinin göz önünde bulundurulması gerektiği vurgulandı.
Kahramanmaraş 1'nci Ağır Ceza Mahkemesi, yeni hazırlanan iddianameyi kabul ederek dosyayı mevcut ana dava ile birleştirme kararı aldı. Bu kapsamda A.Ö. ve S.B., müteahhit Şahin Avşaroğlu ve diğer sanıkların yargılandığı davaya dahil edildi. Yeni sanıklar 30 Haziran tarihinde hakim karşısına çıkacak.