Karadeniz bölgesindeki fındık bahçelerinde ciddi ekonomik kayıplara yol açan kahverengi kokarca ile mücadele kapsamında biyolojik yöntemler uygulanmaya devam ediliyor. Laboratuvar ortamında üretilen samuray arıları, zararlı böcek popülasyonunu kontrol altına almak amacıyla doğaya salınmaya başlandı.
İl Tarım ve Orman Müdürlüğü tarafından Akyazı Mahallesi'nde gerçekleştirilen program kapsamında, samuray arılarının salınım süreci başlatıldı. Etkinliğe İl Tarım ve Orman Müdürü İ.K., Vali Yardımcısı A.Y., çeşitli kurum amirleri ve bölge üreticileri katılım sağladı. Yapılan çalışmalar neticesinde, temmuz ayına kadar salınacak arı sayısının 140 bine ulaşması hedefleniyor.
Biyolojik Mücadelede Samuray Arılarının Rolü
İl Tarım ve Orman Müdürü İ.K., samuray arılarının kokarca ile mücadelede kritik bir öneme sahip olduğunu belirtti. Arıların, kokarca yumurtalarının içerisine kendi yumurtalarını bırakarak zararlının neslini durdurduğu ifade edildi. Samuray arılarının yüksek döl verimi ve dişi popülasyonunun yoğunluğu, biyolojik mücadelenin etkinliğini artıran unsurlar arasında gösterildi.
Cezbet-Öldür Yöntemi ve Kimyasal Mücadele
Zararlılarla mücadelede "cezbet-öldür" tekniğinin de kullanıldığı aktarıldı. Bu sistemde, feromon tuzakları aracılığıyla kokarcalar belirli noktalara çekilerek kontrol altına alınıyor. Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı'nın talimatları doğrultusunda, pestisit kalıntısını minimuma indirmek amacıyla insan sağlığına zarar vermeyen metodolojilerin uygulanması hedefleniyor. Türkiye genelinde bugüne kadar 1,5 milyon samuray arısının doğaya bırakıldığı bilgisi paylaşıldı.