ABD ve İran arasında gerçekleştirilen ilk tur müzakerelerin tamamlanmasının ardından, Pakistan ve Katar tarafından ortak bir açıklama yayımlandı. Yapılan açıklamada, görüşmelerin yapıcı bir atmosferde ve olumlu bir seyirde geçtiği belirtildi.
Yüksek Düzeyli Komite ve Çalışma Grupları Kuruluyor
Müzakere sürecinin teknik düzeyde devam ettirilmesi amacıyla yeni bir mekanizma oluşturulduğu bildirildi. Taraflar, sürecin siyasi denetimini sağlamak üzere bir Yüksek Düzeyli Komite kurulması konusunda mutabakata vardı. Ayrıca nükleer program, yaptırımlar ve mevcut uyuşmazlıkların çözümü için özel çalışma gruplarının faaliyete geçirildiği ifade edildi.
60 Günlük Yol Haritası Belirlendi
Ortak açıklamada, nihai bir anlaşmaya varılması için 60 günlük bir hedef belirlendiği ve bu doğrultuda bir yol haritası üzerinde uzlaşıldığı kaydedildi. Stratejik öneme sahip Hürmüz Boğazı'ndaki güvenli geçiş trafiğini yönetmek amacıyla taraflar arasında bir iletişim hattı tesis edildiği duyuruldu.
Görüşmeler kapsamında petrol satış lisanslarının verilmesi ve İran varlıklarının serbest bırakılması konularında ilerleme kaydedildiği belirtildi. Bunlara ek olarak, Lübnan ile ilgili askeri faaliyetlerin sonlandırılması amacıyla bir 'Gerginlik Azaltma Birimi' kurulması kararlaştırıldı. Arabulucu ülkelerin sürece destek vermeye devam edeceği vurgulandı.